Marek Jakubiak

Krótki opis
polski przedsiębiorca, właściciel grupy browarów regionalnych, Społecznik, patriota, propagator polskiej historii, pasjonat husarii.
Pełny opis
Marek Jakubiak –wskrzesza zabytkowe browary przywracając im godność. Popularyzując piwa naturalne dokonał piwnego wake-up’u w Polsce. Marek Jakubiak – człowiek, dla którego rodzina jest najważniejsza, a szczególnie los dzieci. Nie boi się prezentować poglądów w obronie ich praw, narażając się na krytykę niektórych środowisk. Konsekwentnie promuje polską historię i tradycyjne wartości. Stworzył grupę browarów regionalnych. Wprowadzając na rynek jako pierwszy piwo niepasteryzowane o nazwie Ciechan Wyborne dokonał przebudzenia piwnego w Polsce. Reanimując nieczynny Browar w Ciechanowie, wbrew trendom rynkowym, postawił na piwa niepasteryzowane z krótkim, 30-dniowym okresem przydatności do spożycia. Odniósł ogromny sukces jakością złotego trunku, bez reklamy i z ograniczoną dystrybucją – piwo warzone w małym Browarze Ciechan podbiło serca i podniebienia Polaków, a mocna polska marka Ciechan dziś jest symbolem przedsiębiorczości. W 2002 r. zakupił nieczynny browar w Ciechanowie, by powrócić tam do warzenia piwa według polskich tradycji piwowarskich. Uruchamiając ostatni zabytkowy browar na Mazowszu postawił na produkcję piw naturalnych. Z sukcesem wszedł rynek z niepasteryzowanym piwem Ciechan Wyborne o wyrazistym smaku, przeciwstawiając się ówczesnej modzie na piwa matrycowe oferowane przez koncerny. Piwo świeże było wówczas prawdziwym ewenementem na Polskim rynku i podbojem zdobyło serca i podniebienia blogerów branży browarniczej, i wielbicieli złocistego trunku. W 2004 roku Browar Ciechan wprowadził jako pierwszy na Polski rynek piwo miodowe: Ciechan Miodowe. Od tego czasu piwo to znalazło szeroką rzeszę zwolenników. Otrzymało 15 różnych nagród, m.in. Piwo Roku 2009 od Bractwa Piwnego, Perłę 2012 za najlepszy produkt Regionalny, Golden Beer Poland za najlepsze piwo miodowe w 2013, w 2008 Laur Województwa Mazowieckiego, oraz w 2010 Certyfikat ForumBiznesu.pl „Dobra Marka 2010” - Jakość - Zaufanie – Renoma. W ślad za sukcesem piwa Ciechan Miodowe na polskim rynku przez minioną dekadę konkurencja wprowadziła 26 różnych piw miodowych. Od okresu wojennego w Polsce nikomu nie udało się uruchomić starego browaru, a wręcz przeciwnie - tendencją rynkową było zamykanie regionalnych zakładów warzących piwo według polskich tradycji piwowarskich. Marek Jakubiak konsekwentnie odkupuje i reaktywuje kolejne browary, przywracając im godność. Wskrzesza do życia ważne historycznie miejsca regionu, restaurując ich zabytkowe budynki odnawiając do dawnej świetności. Poprzez uruchomienie w reaktywowanych browarach produkcji piwa sprawia, że region zyskuje miejsca pracy, a miasto jest promowane poprzez piwa tam warzone i dystrybuowane w całym kraju. W ciągu 12 lat uruchomił 3 browary – w Ciechanowie, Lwówku Śląskim i wielkopolskim Bojanowo - z zachowaniem ich indywidualnego i regionalnego charakteru. W 2014 r. zakupił nieruchomość po Browarze w podkrakowskimTenczynku oraz Browar w Biskupcu na Warmii. Uruchomienie produkcji w tych browarach planowane jest na 2015 rok. Piwowarstwo nie jest jedyną działalnością przedsiębiorcy, Marek Jakubiak rozpoczął też tworzenie platformy mediowej o nazwie” BRJ Media”, w skład której wchodzi lokalna gazeta, internetowe radio i telewizja. W trakcie realizacji jest również projekt edukacyjny, według którego powstanie miejsce szkolące specjalistów dla branży piwowarskiej. Akademia będzie szkoliła ekspertów branży od warzelanych do piwowarów w produkcji wielostopniowej, jej powołanie jest próbą odtworzenia polskiej sztuki piwowarstwa tradycyjnego. Marek Jakubiak realizuje nie tylko swoje cele biznesowe, ale również angażuje się społecznie na wielu polach, działa charytatywnie, jest patriotą dumnym z historii Polski. Z pasją zaszczepia ducha historii Polski w osobach, które spotyka na swojej drodze. Dba o to, by Polacy nie zapomnieli o znamienitej historii kraju i byli dumni ze swojej przeszłości. Jest pomysłodawcą i inicjatorem akcji Husaria przed Pałac, która dziś zrzesza już blisko 66 tysięcy osób. Przy współpracy z Szymonem Kołeckim w listopadzie 2011 r. powstał Klub Sportowy Ciechan i Szymon Kołecki. Dzięki sponsoringowi Browaru Ciechan we wrześniu 2012 r. rozpoczął swoją działalność pierwszy dział sportowy klubu: sekcja Podnoszenia Ciężarów. Klub jest nastawiony na promocję sportu wśród dzieci i młodzieży, trenuje przyszłych olimpijczyków w podnoszeniu ciężarów i rugby. Marek Jakubiak jest osobą, która lubi ludzi, drzwi jego browarów są zawsze otwarte dla zwiedzających, w szczególności osób zaangażowanych społecznie, mających wpływ na kształtowanie postaw i zachowań młodzieży. Często sam oprowadza gości w zajmujący sposób opowiadając o swoich pasjach historii i piwowarstwie.
Utworzono
przez Wojciech Dobrzyński
Ostatnia modyfikacja
przez Wojciech Dobrzyński
Tagi reprezentanta
Brak tagów przypisanych do tego reprezentanta